/
296 Views0

Omlet bajka. Lekki, sycący i z bogactwem tego co najlepsze w wakacje, czyli owoców jagodowych. To może być również Twoje śniadanie na diecie odchudzającej! 

Składniki:
– Jaja (z wolnego wybiegu) – 2 sztuki,
– Twaróg chudy – pół kostki,
– Mąka pełnoziarnista – może być pszenna, orkiszowa, żytnia, gryczana – 2 łyżki,
– Banan (dość dojrzały) – pół sztuki,
– Owoce jagodowe – truskawki, maliny, jagody, borówki, jeżyny… czego dusza zapragnie – 2 garście,
– Jogurt naturalny 2% tłuszczu – 2-3 łyżki,
– Masło lub olej kokosowy do smażenia – 1 łyżka.

Wykonanie:
Jaja, twaróg, banana i mąkę zblenduj na gładką konsystencję. Powstałą masę dobrze jest potraktować mikserem do ubijania piany, wtedy omlet zyska na puszystości. Na patelni rozgrzej tłuszcz i wylej masę. Omlet smaż do przyrumienienia (są dwie szkoły: 1) omlet smażymy z obu stron, najlepiej przełożyć go na drugą stronę za pomocą płaskiego dużego talerza, 2) omlet smażymy z jednej strony, nie przekładamy, ale tuż po wylaniu na patelnię przykrywamy go dużą pokrywką). W międzyczasie zblenduj truskawki z jogurtem na polewę oraz pokrój owoce. Gotowy omlet przełóż na talerz, udekoruj owocami i polej polewą z truskawek i jogurtu naturalnego. Pychota. 

pl_PLPolish
pl_PLPolish