VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Muffiny jajeczne – szybka, zdrowa, pożywna opcja na śniadanie i lunch

W czasach, gdy mit dotyczący negatywnego wpływu jajek na poziom cholesterolu we krwi został obalony, jajka to znakomity produkt dla osób "na diecie". Idealnie wpisują się w ideę śniadań białkowo-tłuszczowych, nie podnoszą istotnie poziomu cukru we krwi, dlatego są dobrą propozycją śniadaniową dla osób z otyłością, insulinoopornością, cukrzycą czy wyczerpaniem nadnerczy. Jajecznica, omlety, jajka sadzone - z jajek można wyczarować naprawdę wiele zdrowych potraw. Dla mnie hitem są muffiny jajeczne, które świetnie nadają się do zabrania w lunch boksie do szkoły i pracy. Dobrze smakują zarówno na ciepło, jak i na zimno. Dodatkowo są dobrą opcją na wyczyszczenie lodówki z resztek - to z czego je przygotujesz zależy wyłącznie od Twojej kreatywności i zapasów w domu. Poniżej przepis na wersję z warzywami, szynką i mozzarellą.

Składniki (na 4-6 sztuk): 
- jaja kurze - 2 sztuki (ekologiczne, z wolnego wybiegu, oznaczone "0"), 
- cukinia - 1/4 sztuki, 
- pomidorki koktajlowe - 4 sztuki, 
- szczypiorek - 2 łyżki, 
- mozzarella - 1/4 kulki, 
- szynka - 4 plastry (dobrej jakości), 
- pestki dyni - 1 łyżka, 
- przyprawy: sól morska, pieprz, zioła np. prowansalskie.

Wykonanie: 
Cukinię zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Pomidorki pokroić na plasterki. Szczypiorek drobno posiekać. Mozzarellę pokroić w kostkę, a szynkę w paseczki. W misce roztrzepać jajka z dodatkiem soli, pieprzu, ziół oraz szczypiorku. Dodać pokrojone składniki i pestki dyni, a następnie całość wymieszać. Cztery wgłębienia w silikonowej formie do muffinów napełnić masą (maksymalnie do 3/4 objętości, bo inaczej wypłyną) i piec przez 15 minut w temp. 180 st. C. Gotowe muffinki posypać kiełkami, rukolą lub natką pietruszki. Smacznego!