VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Niedzielny schabowy inaczej

U kogo w domu kotlet schabowy w panierce, ziemniaczki i mizeria to nieśmiertelna niedzielna tradycja? Odśwież tradycję i poświęć swój niedzielny czas na przygotowanie czegoś naprawdę zdrowego i ... smacznego!

Wieprzowina w postaci smażonego kotleta to około 400 kcal (który z Panów ogranicza się tylko do 1 kotleta??? Odchudzona wersja czyli duszona roladka z mozzarellą i pomidorem suszonym w oleju to 300 kcal i 300 mg potasu w bonusie.

 

Składniki (dla 1 osoby): 
- schab bez kości - 100g, 
- mozzarella w wersji light - 1/4 kulki, 
- pomidory suszone, w oleju rzepakowym, po odsączeniu - 1 plaster, 
- czosnek - pól małego ząbka,
- oliwki zielone - 5 sztuk, 

- przyprawy: sól morska, pieprz czarny, oregano, bazylia.

Wykonanie: 
Schab umyć, osuszyć ręcznikiem papierowym i lekko rozbić z obu stron. Mięso oprószyć solą, pieprzem i ziołami, a następnie wysmarować przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Przyprawione mięso wyłożyć na talerz, z jednej strony ułożyć podłużny plaster mozzarelli i odsączonego z oleju - pomidora suszonego. Schab zwinąć formując roladkę. Zabezpieczyć przed rozwinięciem, przekłuwając go wykałaczką. Roladkę umieścić w naczyniu żaroodpornym, dodać oliwki i piec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez około 30 min.