VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Trzy kolory - dynia, pomidor i szpinak

Uwielbiam takie dania! Takie, które wpierw cieszą oczy, a potem kubki smakowe. To jesienna kompozycja, która zawiera w sobie dynię, boczniaki, pomidory suszone i szpinak. Nie łykaj multiwitamin, tylko gotuj pełnowartościowe posiłki, takie jak to - pełne beta-karotenu, potasu, kwasu foliowego i witaminy D. Pycha!

Składniki (na 1 porcję):
- dynia hokkaido - 1/8 średniej wielkości (ok. 100 g),
- oliwa z oliwek extra virgin - 1 łyżeczka, 
- czosnek - 1/2 małego ząbku, 
- pestki dyni - łyżeczka, 
- pomidory suszone - 3 plastry, 
- boczniaki - 2 sztuki,
- szpinak - duża garść, 
- przyprawy: pieprz czarny, kurkuma.

Wykonanie:
Dynię pokroić w kostkę i piec w piekarniku nagrzanym do 200 st. C przez 20 min. Na niewielkiej ilości oliwy podsmażyć przeciśnięty przez praskę czosnek, pestki dyni, pokrojone na cienkie paseczki pomidory suszone (wcześniej odsączone z oleju) i boczniaki. Po chwili dodać upieczoną dynię i szpinak. Wszystkie składniki wymieszać, przyprawić szczyptą pieprzu i kurkumy, a następnie podgrzać. Podawać z kaszą np. jęczmienną pęczak lub makaronem razowym. Danie można posypać niewielką ilością pokruszonego sera feta.