VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Cukinia nadziewana soczewicą i kaszą jaglaną

Jesień to nie tylko śliwki i gruszki, ale też warzywa dyniowate! Dynia, cukinia (kabaczek) i patison zachęcają wyglądem i przyjaznymi cenami. Dlatego jeśli w tym roku nie przygotowywałaś/eś faszerowanej cukinii - czas zakasać rękawyTym którym z kolei przejadła się klasyczna wersja nadziewana mięsem mielonym, polecam spróbować wersji vegeProponowany przeze mnie przepis stanowi prawdziwą bombę witaminowo-mineralną, gdyż pokrywa ponad 50% DZIENNEGO ZAPOTRZEBOWANIA NA POTAS, MAGNEZ, CYNK, ŻELAZO i BŁONNIK POKARMOWY! 1 porcja to 505 kcal, czyli rozsądna dawka energii na obiad (również dla osób "na diecie".

Składniki (na 1 połowę):
- cukinia - 1/2 średniej sztuki, 
- kasza jaglana - 3 łyżki, 
- soczewica czerwona - 3 łyżki, 
- jarmuż - mała garść, 
- pomidory suszone - 1 i 1/2 sztuki, 
- przecier pomidorowy - 1/2 puszki, 
- cebula - 1/2 małej sztuki,
- czosnek - 1/2 małego ząbku, 
- ser żółty - łyżeczka startego,
- oliwa z oliwek extra virgin - łyżeczka, 
- przyprawy: sól morska, pieprz czarny, bazylia, oregano, tymianek.

Wykonanie: 
Kaszę jaglaną dokładnie przepłukać na sitku, aby pozbyć się jej goryczki, a następnie ugotować zgodnie z opisem na opakowaniu. Soczewicę przepłukać i ugotować (nie rozgotowywać). Cukinię umyć, przekroić na pół i wykorzystać jej jedną połowę. Oczyścić z niejadalnych części i wydrążyć miąższ (pestki wyrzucić, a pozostałą część wykorzystać do przygotowania farszu cukinii). Oprószyć delikatnie solą morską i podpiec w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez około 10 min. Jarmuż umyć, osuszyć i porwać na małe kawałki. Na niewielkiej ilości oliwy podsmażyć posiekaną cebulę, pomidory suszone, miąższ cukinii, jarmuż i czosnek. Przygotować farsz poprzez wymieszanie ze sobą: kaszy, soczewicy, przecieru pomidorowego, składników z patelni i przypraw, a następnie wykorzystać do nadziania cukinii. Posypać z wierzchu startym serem. Zapiekać jeszcze około 10 min.