VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Jak przygotować bakłażana?

Do tej pory bakłażan nie gościł w Twojej kuchni? Warto to nadrobić! Te niskokaloryczne warzywo - 17 kcal w 100 g - smakuje pysznie, jeśli tylko będzie odpowiednio przygotowane. W przeciwnym wypadku będzie gorzki, a uważam, że pierwszy kontakt z bakłażanem jest zazwyczaj decydujący w kwestii czy w przyszłości będziesz go omijać szerokim łukiem, czy też pozostaniesz jego wielkim entuzjastą,

1. Bakłażana umyj, osusz i pokrój na plastry o grubości 1 cm. 
2. Plastry bakłażana oprósz z obu stron solą morską i wysmaruj oliwą z oliwek extra virgin. 
3. Ułóż je na talerzu i pozostaw na co najmniej 15 min, aby puściły sok. 
4. Po tym czasie odsącz je ręcznikiem papierowym. 
5. Grilluj na małym ogniu z obu stron na patelni grillowej lub na zwykłej nieprzywierającej bez dodatku tłuszczu (polecam położyć duży talerz na wierzchu, aby docisnął bakłażany).

Wskazówka: Do potraw z grillowanym bakłażanem nie dodawaj tłuszczu (oliwy, oleju czy masła), ponieważ taka potrawa mogła by okazać się bombą kaloryczną. Pamiętaj, że każda dodatkowa łyżka tłuszczu to prawie 100 kcal.

Na zdjęciu sałatka z bakłażanem, mozzarellą, papryką, sałatą, pestkami dyni i świeżą bazylią.