VOUCHER PODARUNKOWY - PODARUJ ZDROWIE W TE ŚWIĘTA. Szczegóły w aktualnościach.

Odchudzanie last minute KROK 1: Miej plan na codzienne menu

Dla wielu odchudzających się osób najtrudniejsze w diecie okazuje się planowanie jedzenia: zakupów, posiłków, przyrządzania potraw. Niestety będąc na diecie nie ma miejsca na spontaniczne wybory żywieniowe. Liczy się plan, który swój początek powinien mieć w… sklepie. Być może intuicyjnie doskonale wiesz, która żywność szkodzi Twojej sylwetce, a która sprzyja utracie nadmiernych kilogramów, jednak wiedza ta jest bezużyteczna, jeśli po powrocie z pracy do domu zastajesz w swojej lodówce jedynie gotowe danie w słoiku do odgrzania, paczkę kupnych pierogów czy po prostu światło. Inaczej jest w sytuacji, gdy Twoja lodówka jest wypełniona zdrowymi produktami, z których możesz przygotować pełnowartościowy i dietetyczny posiłek. Doświadczenie podpowiada mi, zaopatrzenie domowej spiżarki w zdrową żywność znacznie zwiększa szansę na przestrzeganie diety i sukces w odchudzaniu. Podobnie jest z przygotowywaniem jedzenia do pracy lub na zajęcia. Zabranie ze sobą lunch boxu ze zdrowym posiłkiem pomoże uniknąć Ci zaspokojenia głodu czymkolwiek szybkim i łatwodostępnym (czyt. batonikiem, bułką słodką, hot-dogiem ze stacji benzynowej). Jak się za to zabrać?

Zapisz plan posiłków na najbliższe 5 dni. Na oddzielnej kartce wypisz produkty, które będą potrzebne do ich przygotowania. Potraktuj to jako listę zakupów. Jeśli gubisz się w gąszczu wiedzy o zdrowym odżywianiu, skorzystaj z pomocy dietetyka.

Zrób zakupy. Kup tylko to, co jest Ci rzeczywiście potrzebne do przygotowania zaplanowanych potraw. Na zakupy idź syty, dzięki czemu będziesz bardziej odporny na pokusy.  

Przygotuj pole do walki: opróżnij szafki z zapasem słodyczy i niezdrowych przekąsek (opróżnij ≠ zjedz, opróżnij = rozdaj lub wyrzuć) oraz poinformuj babcię, mamę i inne osoby troszczące się o Twoje podniebienie, że zaczynasz dietę.  

Poświęć godzinę dziennie na gotowanie i przygotowywanie jedzenia do pracy/szkoły. Cierpisz na chroniczny brak czasu? Gotuj lunche i obiady na 2 dni. A może przygotowywanie podwójnej porcji jedzenia do razu na 2 posiłki w ciągu dnia okaże się dla Ciebie dobrym rozwiązaniem?

W sytuacji, gdy zdarzy Ci się nie zabrać pudełka z jedzeniem do pracy/szkoły kup jeden z awaryjnych zestawów przekąsek: jogurt/kefir/maślanka naturalna + owoc/orzechy/pestki dyni, owoc + orzechy/pestki dyni, serek wiejski light + warzywo. Takie zdrowe przekąski znajdziesz bez problemu nawet w osiedlowym sklepie.